.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل مجمع خيرين كتابخانه‌ساز در گلستان
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان از راه‌اندازي مجمع خيرين كتابخانه‌ساز در سال جاري خبر داد.

به گزارش فارس ، سيدحسين علوي بعد از ظهر امروز در جمع مديران شهرستان گرگان اظهار داشت: در اين مجمع از حداقل تجهيزات كتابخانه‌اي تا ساخت آن در دستور كار قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه گلستان با بحران فضاي كتابخانه‌اي مواجه است، اظهار داشت: اگر خيرين در ساخت كتابخانه و يا 50 درصد آن مشاركت كنند 50 درصد ديگر را به كمك مسئولان و حمايت استان، خواهيم ساخت و كتابخانه به نام آن خير راه‌اندازي مي‌شود.
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان خاطرنشان كرد: از ابتداي تيرماه سال جاري خيرين روستاي تمرقره قوزي شهرستان كلاله و روستاي جفاكنده شهرستان بندرگز اقدام به ساخت 50 درصد كتابخانه روستايشان كرده‌اند.
علوي با بيان اينكه مجمع خيرين كتابخانه‌ساز، امسال براي اولين بار در دستور كار قرار گرفته است، گفت: در سال‌هاي گذشته خيرين اهداي زمين زياد داشتيم اما قصد داريم با ساماندهي خيرين در ساخت كتابخانه نيز از كمك‌هاي آنان استفاده كنيم.
وي از اجراي مصوبه سفر دوم هيئت دولت به گلستان خبر داد و گفت: با گذشت دو سال پيگيري، مصوبه دولت مبني بر اخذ زمين و ساخت كتابخانه مركزي استان با زيربناي حدود 7 هزار متر انجام شد كه با حمايت معاونت عمراني و اداره كل مسكن و مهرسازي درصدد هستيم تا درهفته دولت اين پروژه عملياتي شود.
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان استفاده از مكان‌هاي بلااستفاده را يكي از رويكردهاي مهم و موفق اين اداره كل عنوان كرد و بيان داشت: در 15 روستاي استان استفاده از اين مكان‌ها صورت گرفته و 20 روستاي ديگر نيز در حال بررسي است.
علوي رويكرد دولت را در عرصه كتاب و كتابخواني مثبت ارزيابي و تصريح كرد: طي 30 سال انقلاب، گلستان داراي چهار كتابخانه روستايي بود و اين رقم اكنون به 20 كتابخانه افزايش يافته است.
وي از راه‌اندازي 15 كتابخانه مشاركتي در شهرستان‌ها خبر داد و اظهار داشت: طي تفاهم‌نامه‌اي كه با مديران ادارات صورت گرفت دستگاه‌هاي فرهنگي و آموزشي كه داراي مكان‌هاي آزاد و علاقمند به تشكيل كتابخانه بودند با حداقل 100 متر تهيه شد كه قرار است اين رقم تا پايان سال به 30 كتابخانه مشاركتي افزايش يابد.
مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان تاكيد كرد: اگر در شهرها و روستاهاي استان مكان‌هاي بلااستفاده دولتي و غيردولتي وجود داشته باشد كه مسئولان بتوانند بهره‌برداري از مكان و يا مالكيت آن را به كتابخانه‌ها واگذار كنند اين آمادگي را داريم تا به احداث كتابخانه روستايي و شهري اقدام كنيم./234
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.